onsdag den 10. august 2011

Min sommerferie

Denne sommer er foregået med åbning af webshoppen Uglen og Elefanten, hjemmehygge med familien og en lille smuttur til Berlin. Netop i Berlin fik jeg en masse skønne indtryk og nye ideer med hjem. Jeg kan jo ikke lade være med at kigge på børneting, interiør og tøj når jeg kommer til nye steder - og Berlin var ingen undtagelse.


Udstillinger "United Buddy Bears", der er at finde i Berlins gader. Forskellige lande, over 140, har dekoreret en bjørn, der repræsentere deres land. Her er et lille udpluk: (den danske er selvfølgelig "Fairy tale kingdom"):






Tankerne bag udstillingen kan man læse mere om på siden om Buddy bears

En af de andre gode ting, der er i byen er den store zoologiske have, Zoo Berlin. Det er er et godt sted at tilbringe en dag, når man har børn med på storbyferie, og vores skønne pige nød det!






Ud over de mange dyr i haven, er der en helt fantastisk legeplads - den er delt op i to, så der er en til både store og små børn. Det er skønt til en lille pause, mens ungerne leger.



Zoologisk have er ikke det eneste sted i byen med skønne legepladser. De er faktisk at findes overalt i byen. Den, der lå tættest på vores hotel hed "Sherwood Forest" og var bygget op omkring Robin Hood med hængebroer, tårne og borge.




Der findes simpelt hen en hjemmeside, så man, inden man tager hjemme fra eller på hotellet, kan se, hvor den nærmeste legeplads er: http://www.ihrspielplatz.de/

Nu er børne-Berlin ikke kun for børn. Der er masser af børneting for voksne. Vi var rundt i en masse boghandlere med de skønneste børnebøger og andre gode bøger til forældre. Der er den skønne bog om trælegetøj jeg har i min Give Away, men også denne bog om børneværelser fandt ned i kufferten og kom med hjem.



Hvis du også kunne bruge lidt nyt til børneværelse skulle du tage et kig i webshoppen http://www.uglenogelefanten.dk/.
Her finder du alt fra puder til bogreoler.

Dette var lidt fra min sommerferie. Hvad har I lavet i jeres ferie?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar